Asıl adı David Hoyan olan sanatçı, 1977'de İstanbul Üni. Edebiyat Fak. Psikoloji ve Antropoloji Bölümü'nden mezun oldu. 1979 ile 1992 yılları arasında sanat galerisi yöneticiliği yaptı. 1991 yılında 1. İstanbul Sanat Fuarı genel küratörü oldu. 2000 yılında Adapazarı’nda kurulan İsrail köyünde 1998 depreminde ölenler anısına yerleştirme/heykel çalışması yaptı. 2011'de İstanbul Modern'de gerçekleşen "Gala Modern" kapsamında sergilenecek "Oturak" adlı yapıtı sakıncalı bulunarak sansürlendi. Bu olayın ardından sanatçı, üyesi olduğu UPSD'den istifa etti. 2011 yılında açtığı 100 Bubi Parası isimli tek günlük sergide üstüne kendi portresini çizdiği paraları sergiledi. İstanbul’da yaşamakta ve çalışmaktadır.
Otodidakt olan sanatçı, yapıtlarında geometrik kompozisyonlardan tuval üzeri tekstil çeşitlemelerine kadar uzanan kavram dizinlerini çalışmaktadır. Bubi, boyanmış bez kordonlarını, yatay ve dikey kafes biçimleri ile örgüsel bir kompozisyon düzeni içinde bir araya getirir. Yapıtları klasik tuval resmi karşısında, teknik ve estetik bir uygulama olarak yeni özgün bir seçenek oluşturmaktadır.
...
"İlk dönemlerinde Dışavurumculuk doğrultusunda figüratif resimler yapan BUBİ, Grafiti üzerine araştırmalara yöneldikten sonra daha çok tuvalet duvarlarından esinlenen resimler ve duvar yazılarını görsel açıdan değerlendirdiği çalışmalar gerçekleştirdi. 1984’ten itibaren, birim ya da birimlerin tekrarından oluşan, tamamıyla soyut ‘motif-tuvaller’ gerçekleştirdi. ‘M’ ya da ‘Z’ harfinden oluşan bu birimler, birbirleri üzerine binecek biçimde çoğaltılarak yüzeyi kaplamaktadır. Daha sonraki dönemlerde giderek iki boyutlu geleneksel tuvali aşan çalışmalarında resim yüzeyini, tuval bezlerini rulo haline getirip renklendirdikten sonra bu rulolarla ördüğü kafeslerden oluşturmaya başladı. Sanatın artık geleneksel anlamlarından kurtulması gerektiğini düşünen BUBİ, hacim kazandırdığı resim yüzeyini görünenin dışındaki anlamdan ayırmaktadır."