Semra Tigrel’in "Kesişmeler" sergisi, dört boyut ile üç boyut arasındaki kesişimlerin, iki boyutlu resim düzlemine nasıl yansıdığını derinlemesine keşfetmektedir. Bu bağlamda, sergi, mimar geçmişinin resimlerdeki mekânlarda nasıl bir yansıma bulduğunu ve Ege bölgesinin eski ile yeni yaşanmışlıklarının nasıl ele alındığını gözler önüne seriyor. Tigrel’in eserleri, bu mekânları ve deneyimleri modern bir bakış açısıyla yorumlayarak geçmişle geleceğin estetik bir birleşimini sunuyor.
Serginin dikkat çeken bir diğer özelliği, detaylı kompozisyonları ve zengin renk paletidir. Tigrel’in eserlerindeki karmaşıklık, estetik zarafetle birleşerek izleyicilere adeta görsel bir şölen yaşatıyor. Geleneksel teknikleri modern bir perspektifle birleştirerek, geçmişin ve geleceğin birleşiminden doğan sanatsal bir deneyim sunuyor.
Bu sanatsal deneyim, aynı zamanda ortamlarından koparılan tarihsel mekânlar ve heykellerin köklerine dair bir bakış açısı getiriyor. Sergide, zamana paralel değişen araç ve gereçlerin sanat üzerindeki etkileri de inceleniyor. Böylece, izleyiciler mekânın ve zamanın dönüşüm süreçlerini derinlemesine gözlemleme fırsatı buluyorlar.
Son olarak, sergi, kendi dönemlerinde zirvede olan yerleşimlerin ve bu yerleşimlerde yaşayan insanların yüzyıllar sonra kendilerine nasıl baktığını da araştırıyor. Ayrıca, sanatsal üretimin zaman içindeki seri üretim bağlamında geçirdiği dönüşümler de ele alınıyor. "Kesişmeler" sergisi, mekân ve zaman arasındaki ilişkileri ve sanatın bu dinamiklerle nasıl etkileşimde bulunduğunu kapsamlı bir şekilde sorguluyor.
- S. Elif Selçuk
.
“Yaklaşık otuz yıldır sürdürmekte olduğum atölyemde, Türk resim sanatında isminden söz edebileceğimiz öğrencilerim oldu. Bunlardan biri de Semra Tigrel'dir. Onun resimlerinde dikkatimi çeken ilk şey, motivasyonunun araştırmacı ruhunu yansıtmasıdır. Boya katmanları, Mimar Tigrel’in taşıma duvarları gibi kendince statik hesabını yaparken, resmin bize vereceği duygularla harmanlanır. Bu anlamda özgünleşen resimlerin karşısında dakikalarca durabilirsiniz. Her baktığınızda o resimde yeni bir başka resimle karşılaşırsınız. Bence bu farkı yaratan, Semra Tigrel'in resim yapma sürecinde gizlidir.”
- Mahir Güven